zo 15 juni 2014

Gebiedsbranding

Gebiedsbranding is een proces waarbij op basis van positieve kwaliteiten een gebied als merk opgebouwd wordt. Ieder gebied heeft positieve waarden, die je benadrukt om het gebied in een goed daglicht te stellen. Het doel is het gebied (her)kenbaar te maken en te positioneren ten opzicht van andere gebieden. Hiermee kan het imago, dat per groep kan verschillen, worden beïnvloed.

 

Vraag:

Gebiedsbranding is bij Dragonet gekomen met de vraag om te helpen bij het opzetten van een website dat een platform kan vormen waar voorbeelden geplaatst kunnen worden over gebiedsbranding. Op deze pagina’s moet het mogelijk zijn om mensen met elkaar te laten communiceren over de verschillende oplossingen.

 

Oplossing:

Op basis van WordPress in combinatie met BuddyPress heeft Dragonet een thema opgezet dat zich aanpast aan de grote van de device waarop de site beken wordt. Er zijn extra uitbereidingen gedaan om de voorbeelden te linken met een gedeelte op de site waar discussies kunnen plaatsvinden.